Voorspel op basis van hoe jullie als bestuur werken, vanuit jullie buikgevoel en ervaringen welke resultaten je verwacht te zien. Wat leidt tot deze voorspelling. Duid aan of jullie het beleidsdomein als een "sterkte", "in orde", of "groeikans" zien.
Strategisch beleid
Het strategisch beleid van een schoolbestuur bepaalt, op basis van missie, visie en doelstellingen, de koers voor de toekomst door middel van verankerde strategieën die zowel de eigen positie als die van de scholen versterken, onder meer via samenwerking, herstructurering en imago-opbouw.
-
Strategisch beleid
Personeelsbeleid
Het personeelsbeleid van een schoolbestuur streeft naar een evenwichtige ontwikkeling van zowel bestuursleden als schoolpersoneel, met aandacht voor selectie, aanwerving, evaluatie, professionalisering en loopbaanbegeleiding, ingebed in een doordacht en ondersteunend kader.
-
Personeelsbeleid
Preventie- en welzijnsbeleid
Het preventie- en welzijnsbeleid van een schoolbestuur waarborgt veiligheid, gezondheid en welbevinden van personeel en leerlingen door risico’s te voorkomen, arbeidsomstandigheden te verbeteren en duidelijke procedures te hanteren bij incidenten.
-
Preventie- en welzijnsbeleid
Financieel beleid
Het financieel beleid van een schoolbestuur waarborgt een transparant en wettelijk conform beheer van middelen via begrotingskeuzes, kostenbeheersing, naleving van regelgeving en controlemechanismen voor zowel de eigen werking als die van zijn scholen.
-
Financieel beleid
Infrastructureel beleid
Het infrastructureel beleid van een schoolbestuur omvat het verwerven en beheren van middelen voor modernisering, onderhoud en (ver)huur van gebouwen, met als doel een kwaliteitsvolle en duurzame leeromgeving te garanderen.
-
Infrastructureel beleid
Identiteitsbeleid
Het identiteitsbeleid van een schoolbestuur verankert de visie, waarden en cultuur waar het bestuur voor staat, en komt tot uiting in het pedagogisch project dat de scholen uitdragen.
-
Identiteitsbeleid
Onderwijskundig beleid en leerlingbegeleiding
Het onderwijskundig beleid en de leerlingenbegeleiding van een schoolbestuur richten zich op het versterken van de onderwijskwaliteit en het leerproces, met aandacht voor centrale onderwijsthema’s, kwaliteitseisen en zorg voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften.
-
Onderwijskundig beleid en leerlingbegeleiding
Algemene resultaatsbevraging
De algemene resultaatsbeleving van een schoolbestuur weerspiegelt de tevredenheid over behaalde resultaten en hun effecten, waarbij zowel output (zoals leerlingprestaties) als outcomes (zoals verbeterde onderwijskwaliteit) worden beoordeeld op hun bijdrage aan de vooropgestelde doelen.
-
Algemene resultaatsbevraging