Over de bevraging
De beleidsdomeinen

Deze bevraging is een onderdeel van 'sterk schoolbestuur'. Deze bevraging peilt naar de perceptie van verschillende beleidsdomeinen.

De bevraging werd opgesteld door onderzoekers aan de Universiteit van Antwerpen. In opdracht van de Koning Boudewijnstichting XXX. 

Meer info op de fiche. 

Waarom deze bevraging

 EEN MOTIVERENDE TEKST OVER ZELFEVALUATIE, CULTUUR EN VERBETERING... 

Suggestie: (nog aan te vullen en te wijzigen)

Zelfevaluatie is een intern, cyclisch proces waarbij het schoolbestuur op eigen initiatief het eigen functioneren beschrijft, beoordeelt en – indien nodig – verbetert. Het doel is ontwikkeling: het versterken van beleid en praktijk, of het borgen van wat goed loopt.

Het proces vertrekt vanuit een gedeelde visie op kwaliteit en wordt gedragen door bestuurders, schoolleiders en ... . Door systematisch informatie te verzamelen en te analyseren, ontstaat een helder beeld van waar het schoolbestuur staat en waar het naartoe wil.

Zelfevaluatie stimuleert dialoog, betrokkenheid en eigenaarschap. Het is geen verplicht nummertje, maar een krachtig middel om gericht te werken aan kwaliteitsvol onderwijs, afgestemd op de eigen context en ambities.

Meer informatie

Meer informatie vind je op de FICHE WEBLINK TOEVOEGEN.