Overwegingen vooraf
Voorspellingen

Voorspel op basis van hoe jullie op school werken, vanuit jullie buikgevoel en ervaringen over de hele schoolloopbaan, hoe de leerlingen de toets gedaan hebben. 

hoofdONDERZOEKSVRAAG

In welke mate beschikken de leerlingen over inzicht in de natuur, over mensen, dieren en planten, materialen en grondstoffen en natuurkundige verschijnselen?

Hoe voorspellen we het gedaan te hebben voor ...? 

  • De leerlingen kunnen vaak voorkomende organismen benoemen en ordenen.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec eleifend sollicitudin elementum. Donec vehicula facilisis augue, sit amet volutpat nunc molestie sit amet. Donec semper ex nec nulla accumsan molestie. Donec auctor eget nibh non facilisis. Morbi nec dolor ut mi fermentum rutrum nec hendrerit ex. Sed volutpat metus a porta efficitur.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec eleifend sollicitudin elementum. Donec vehicula facilisis augue, sit amet volutpat nunc molestie sit amet. Donec semper ex nec nulla accumsan molestie. Donec auctor eget nibh non facilisis. Morbi nec dolor ut mi fermentum rutrum nec hendrerit ex. Sed volutpat metus a porta efficitur.

  • De leerlingen begrijpen dat mensen voor hun levensbehoeften sterk afhankelijk zijn van de natuur en hoe mensen de natuur en het milieu zowel op een positieve als negatieve wijze beïnvloeden.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec eleifend sollicitudin elementum. Donec vehicula facilisis augue, sit amet volutpat nunc molestie sit amet. Donec semper ex nec nulla accumsan molestie. Donec auctor eget nibh non facilisis. Morbi nec dolor ut mi fermentum rutrum nec hendrerit ex. Sed volutpat metus a porta efficitur.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec eleifend sollicitudin elementum. Donec vehicula facilisis augue, sit amet volutpat nunc molestie sit amet. Donec semper ex nec nulla accumsan molestie. Donec auctor eget nibh non facilisis. Morbi nec dolor ut mi fermentum rutrum nec hendrerit ex. Sed volutpat metus a porta efficitur.

  • De leerlingen begrijpen hoe levende organismen groeien en zich voortplanten.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec eleifend sollicitudin elementum. Donec vehicula facilisis augue, sit amet volutpat nunc molestie sit amet. Donec semper ex nec nulla accumsan molestie. Donec auctor eget nibh non facilisis. Morbi nec dolor ut mi fermentum rutrum nec hendrerit ex. Sed volutpat metus a porta efficitur.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec eleifend sollicitudin elementum. Donec vehicula facilisis augue, sit amet volutpat nunc molestie sit amet. Donec semper ex nec nulla accumsan molestie. Donec auctor eget nibh non facilisis. Morbi nec dolor ut mi fermentum rutrum nec hendrerit ex. Sed volutpat metus a porta efficitur.

  • De leerlingen begrijpen hoe levende organismen door een specifieke (lichaams)bouw, houding of handeling aangepast zijn om in hun omgeving te functioneren en te overleven.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec eleifend sollicitudin elementum. Donec vehicula facilisis augue, sit amet volutpat nunc molestie sit amet. Donec semper ex nec nulla accumsan molestie. Donec auctor eget nibh non facilisis. Morbi nec dolor ut mi fermentum rutrum nec hendrerit ex. Sed volutpat metus a porta efficitur.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec eleifend sollicitudin elementum. Donec vehicula facilisis augue, sit amet volutpat nunc molestie sit amet. Donec semper ex nec nulla accumsan molestie. Donec auctor eget nibh non facilisis. Morbi nec dolor ut mi fermentum rutrum nec hendrerit ex. Sed volutpat metus a porta efficitur.