In welke mate geven onze leerlingen aan zorg te dragen voor anderen?
In welke mate dragen leerlingen zorg voor anderen?
Herkennen jullie deze resultaten ook in andere databronnen zoals evaluaties, observaties of gesprekken?
Month | Eigen school |
---|---|
Apr 10, 2022 | 46 |
Jan 10, 2023 | 56 |
Mar 10, 2024 | 50 |
- Eigen school
- Vlaams gemiddelde: 50%
- Gemiddelde referentiegroep: 50%
ToonVerberg leeswijzer
Opgelet! Dit percentage werd op een andere manier berekend dat de percentages die je de voorbije afnames kreeg. Je kan deze gegevens niet met elkaar vergelijken. Wil je de gegevens vergelijken, dan kijk je best naar de verdeling of de resultaten op vraagniveau.
Wanneer je het burgerschapskompas de volgende schooljaren ook afneemt, zal je de evolutie van de resultaten zien staan. Dit geeft bijkomende informatie om de evolutie van je leerlingen en je school te kaderen binnen acties die je de afgelopen jaren gedaan hebt. Hiermee willen we je op een ontwikkelingsgerichte manier laten kijken naar je school en de acties, initiatieven die je de afgelopen jaren hebt gerealiseerd.
Per thema werd de gemiddelde score berekend die jullie leerlingen behaalden. Deze score is minimaal 0 en maximaal 100. Deze score werd berekend door aan de antwoordcategorieën een waarde toe te kennen. (Helemaal niet waar: 0, niet waar: 33, waar: 67 en Helemaal waar: 100). Bij negatieve vragen werd de scoring omgedraaid.
Wanneer je het burgerschapskompas meerdere schooljaren na elkaar afneemt, zal je de evolutie van de resultaten zien staan.
Het gemiddelde percentage van je school zie je gesitueerd in een zone. Situeert de waarde van je school zich in deze zone? Dan situeert jullie resultaat zich bij de 50% middelste scholen. Je kan dat interpreteren als geen opvallend resultaat in vergelijking met andere scholen. Situeert de waarde van je school zich buiten deze zone? Dan behoort jullie resultaat tot de 25% scholen met het laagste of de 25% scholen met het hoogste resultaat.
Let op: Bij minder dan 40 leerlingen zijn de berekende gemiddelden gevoelig aan schommelingen. We raden aan om in dat geval vooral naar de gedetailleerde informatie te kijken per vraag.
-
202233 2533 2533 25
-
202333 2533 2533 25
-
202433 2533 2533 25
-
33 2533 2533 25
-
33 2533 2533 25
- Negatief
- Neutraal
- Positief
- Vlaams gemiddelde
- Referentiegroep
ToonVerberg leeswijzer
In dit diagram krijg je een zicht op de verdeling van de resultaten van je leerlingen. We maakten een onderscheid tussen leerlingen die eerder negatief antwoorden op dit thema (laag), leerlingen die eerder neutraal antwoorden (midden), en leerlingen die positief geantwoord hebben (hoog). Zo krijg je een beeld van de verschillen tussen leerlingen.
Leerlingen in de lage groep hebben gemiddeld genomen een negatief antwoord gegeven op de verschillende vragen van dit thema. Ze hebben gemiddeld genomen tussen 'helemaal niet waar' of 'niet waar' geantwoord.
Leerlingen in de midden groep hebben gemiddeld genomen neutraal geantwoord. Hun antwoorden situeren zich tussen 'niet waar' en 'waar'.
Leerlingen in de hoge groep hebben gemiddeld genomen een positief antwoord. Hun antwoorden situeren zich tussen 'waar' en 'helemaal waar'. Wil je de resultaten vergelijken met de resultaten van vorige afnames? Kijk dan naar het percentage leerlingen dat tot de categorie 'hoog' behoort. Dit percentage werd in de voorgaande rapporten als percentage weergegeven.
- Helemaal niet waar
- Niet waar
- Waar
- Helemaal waar
ToonVerberg leeswijzer
Hier zie je per vraag hoeveel leerlingen een bepaalde antwoordcategorie hebben aangevinkt. In de balken staan de percentages en de aantallen, de grootte van de gekleurde balken geven de percentages weer.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec eleifend sollicitudin elementum. Donec vehicula facilisis augue, sit amet volutpat nunc molestie sit amet. Donec semper ex nec nulla accumsan molestie. Donec auctor eget nibh non facilisis. Morbi nec dolor ut mi fermentum rutrum nec hendrerit ex. Sed volutpat metus a porta efficitur.
In welke mate geven onze leerlingen aan goed samen te werken met andere leerlingen?
Month | Eigen school |
---|---|
Apr 10, 2022 | 46 |
Jan 10, 2023 | 56 |
Mar 10, 2024 | 50 |
- Eigen school
- Vlaams gemiddelde: 50%
- Gemiddelde referentiegroep: 50%
In welke mate geven leerlingen aan te kunnen samenwerken met andere leerlingen?
Herkennen jullie deze resultaten ook in andere databronnen zoals evaluaties, observaties of gesprekken?
-
We herkennen dit als...
Month | Eigen school |
---|---|
Apr 10, 2022 | 46 |
Jan 10, 2023 | 56 |
Mar 10, 2024 | 50 |
- Eigen school
- Vlaams gemiddelde: 50%
- Gemiddelde referentiegroep: 50%
ToonVerberg leeswijzer
Opgelet! Dit percentage werd op een andere manier berekend dat de percentages die je de voorbije afnames kreeg. Je kan deze gegevens niet met elkaar vergelijken. Wil je de gegevens vergelijken, dan kijk je best naar de verdeling of de resultaten op vraagniveau.
Wanneer je het burgerschapskompas de volgende schooljaren ook afneemt, zal je de evolutie van de resultaten zien staan. Dit geeft bijkomende informatie om de evolutie van je leerlingen en je school te kaderen binnen acties die je de afgelopen jaren gedaan hebt. Hiermee willen we je op een ontwikkelingsgerichte manier laten kijken naar je school en de acties, initiatieven die je de afgelopen jaren hebt gerealiseerd.
Per thema werd de gemiddelde score berekend die jullie leerlingen behaalden. Deze score is minimaal 0 en maximaal 100. Deze score werd berekend door aan de antwoordcategorieën een waarde toe te kennen. (Helemaal niet waar: 0, niet waar: 33, waar: 67 en Helemaal waar: 100). Bij negatieve vragen werd de scoring omgedraaid.
Wanneer je het burgerschapskompas meerdere schooljaren na elkaar afneemt, zal je de evolutie van de resultaten zien staan.
Het gemiddelde percentage van je school zie je gesitueerd in een zone. Situeert de waarde van je school zich in deze zone? Dan situeert jullie resultaat zich bij de 50% middelste scholen. Je kan dat interpreteren als geen opvallend resultaat in vergelijking met andere scholen. Situeert de waarde van je school zich buiten deze zone? Dan behoort jullie resultaat tot de 25% scholen met het laagste of de 25% scholen met het hoogste resultaat.
Let op: Bij minder dan 40 leerlingen zijn de berekende gemiddelden gevoelig aan schommelingen. We raden aan om in dat geval vooral naar de gedetailleerde informatie te kijken per vraag.
-
202233 2533 2533 25
-
202333 2533 2533 25
-
202433 2533 2533 25
-
33 2533 2533 25
-
33 2533 2533 25
- Negatief
- Neutraal
- Positief
- Vlaams gemiddelde
- Referentiegroep
ToonVerberg leeswijzer
In dit diagram krijg je een zicht op de verdeling van de resultaten van je leerlingen. We maakten een onderscheid tussen leerlingen die eerder negatief antwoorden op dit thema, leerlingen die eerder neutraal antwoorden, en leerlingen die positief geantwoord hebben. Zo krijg je een beeld van de verschillen tussen leerlingen.
Leerlingen in de lage groep hebben gemiddeld genomen een negatief antwoord gegeven op de verschillende vragen van dit thema. Ze hebben gemiddeld genomen tussen 'helemaal niet waar' of 'niet waar' geantwoord.
Leerlingen in de midden groep hebben gemiddeld genomen neutraal geantwoord. Hun antwoorden situeren zich tussen 'niet waar' en 'waar'.
Leerlingen in de hoge groep hebben gemiddeld genomen een positief antwoord. Hun antwoorden situeren zich tussen 'waar' en 'helemaal waar'. Wil je de resultaten vergelijken met de resultaten van vorige afnames? Kijk dan naar het percentage leerlingen dat tot de categorie 'hoog' behoort. Dit percentage werd in de voorgaande rapporten als percentage weergegeven.
- Helemaal niet waar
- Niet waar
- Waar
- Helemaal waar
ToonVerberg leeswijzer
Hier zie je per vraag hoeveel leerlingen een bepaalde antwoordcategorie hebben aangevinkt. In de balken staan de percentages en de aantallen, de grootte van de gekleurde balken geven de percentages weer.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec eleifend sollicitudin elementum. Donec vehicula facilisis augue, sit amet volutpat nunc molestie sit amet. Donec semper ex nec nulla accumsan molestie. Donec auctor eget nibh non facilisis. Morbi nec dolor ut mi fermentum rutrum nec hendrerit ex. Sed volutpat metus a porta efficitur.
In welke mate voelen leerlingen zich competent om actie te ondernemen
(wanneer een klasgenoot regelmatig geen middageten bij heeft)?
Month | Eigen school |
---|---|
Apr 10, 2022 | 46 |
Jan 10, 2023 | 56 |
Mar 10, 2024 | 50 |
- Eigen school
- Vlaams gemiddelde: 50%
- Gemiddelde referentiegroep: 50%
In welke mate voelen leerlingen zich competent om actie te ondernemen (wanneer een klasgenoot regelmatig geen middageten bij heeft)?
Herkennen jullie deze resultaten ook in andere databronnen zoals evaluaties, observaties of gesprekken?
Month | Eigen school |
---|---|
Apr 10, 2022 | 46 |
Jan 10, 2023 | 56 |
Mar 10, 2024 | 50 |
- Eigen school
- Vlaams gemiddelde: 50%
- Gemiddelde referentiegroep: 50%
ToonVerberg leeswijzer
Opgelet! Dit percentage werd op een andere manier berekend dat de percentages die je de voorbije afnames kreeg. Je kan deze gegevens niet met elkaar vergelijken. Wil je de gegevens vergelijken, dan kijk je best naar de verdeling of de resultaten op vraagniveau.
Wanneer je het burgerschapskompas de volgende schooljaren ook afneemt, zal je de evolutie van de resultaten zien staan. Dit geeft bijkomende informatie om de evolutie van je leerlingen en je school te kaderen binnen acties die je de afgelopen jaren gedaan hebt. Hiermee willen we je op een ontwikkelingsgerichte manier laten kijken naar je school en de acties, initiatieven die je de afgelopen jaren hebt gerealiseerd.
Per thema werd de gemiddelde score berekend die jullie leerlingen behaalden. Deze score is minimaal 0 en maximaal 100. Deze score werd berekend door aan de antwoordcategorieën een waarde toe te kennen. (Helemaal niet waar: 0, niet waar: 33, waar: 67 en Helemaal waar: 100). Bij negatieve vragen werd de scoring omgedraaid.
Wanneer je het burgerschapskompas meerdere schooljaren na elkaar afneemt, zal je de evolutie van de resultaten zien staan.
Het gemiddelde percentage van je school zie je gesitueerd in een zone. Situeert de waarde van je school zich in deze zone? Dan situeert jullie resultaat zich bij de 50% middelste scholen. Je kan dat interpreteren als geen opvallend resultaat in vergelijking met andere scholen. Situeert de waarde van je school zich buiten deze zone? Dan behoort jullie resultaat tot de 25% scholen met het laagste of de 25% scholen met het hoogste resultaat.
Let op: Bij minder dan 40 leerlingen zijn de berekende gemiddelden gevoelig aan schommelingen. We raden aan om in dat geval vooral naar de gedetailleerde informatie te kijken per vraag.
-
202233 2533 2533 25
-
202333 2533 2533 25
-
202433 2533 2533 25
-
33 2533 2533 25
-
33 2533 2533 25
- Negatief
- Neutraal
- Positief
- Vlaams gemiddelde
- Referentiegroep
ToonVerberg leeswijzer
In dit diagram krijg je een zicht op de verdeling van de resultaten van je leerlingen. We maakten een onderscheid tussen leerlingen die eerder negatief antwoorden op dit thema, leerlingen die eerder neutraal antwoorden, en leerlingen die positief geantwoord hebben. Zo krijg je een beeld van de verschillen tussen leerlingen.
Leerlingen in de lage groep hebben gemiddeld genomen een negatief antwoord gegeven op de verschillende vragen van dit thema. Ze hebben gemiddeld genomen tussen 'helemaal niet waar' of 'niet waar' geantwoord.
Leerlingen in de midden groep hebben gemiddeld genomen neutraal geantwoord. Hun antwoorden situeren zich tussen 'niet waar' en 'waar'.
Leerlingen in de hoge groep hebben gemiddeld genomen een positief antwoord. Hun antwoorden situeren zich tussen 'waar' en 'helemaal waar'. Wil je de resultaten vergelijken met de resultaten van vorige afnames? Kijk dan naar het percentage leerlingen dat tot de categorie 'hoog' behoort. Dit percentage werd in de voorgaande rapporten als percentage weergegeven.
- Helemaal niet waar
- Niet waar
- Waar
- Helemaal waar
ToonVerberg leeswijzer
Hier zie je per vraag hoeveel leerlingen een bepaalde antwoordcategorie hebben aangevinkt. In de balken staan de percentages en de aantallen, de grootte van de gekleurde balken geven de percentages weer.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec eleifend sollicitudin elementum. Donec vehicula facilisis augue, sit amet volutpat nunc molestie sit amet. Donec semper ex nec nulla accumsan molestie. Donec auctor eget nibh non facilisis. Morbi nec dolor ut mi fermentum rutrum nec hendrerit ex. Sed volutpat metus a porta efficitur.
In welke mate ervaren leerlingen participatie in maatschapelijk engagement op school?
Month | Eigen school |
---|---|
Apr 10, 2022 | 46 |
Jan 10, 2023 | 56 |
Mar 10, 2024 | 50 |
- Eigen school
- Vlaams gemiddelde: 50%
- Gemiddelde referentiegroep: 50%
In welke mate ervaren leerlingen participatie in maatschapelijk engagement op school?
Herkennen jullie
deze resultaten ook in andere databronnen zoals evaluaties, observaties of gesprekken?
-
We herkennen dit als...
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec eleifend sollicitudin elementum. Donec vehicula facilisis augue, sit amet volutpat nunc molestie sit amet. Donec semper ex nec nulla accumsan molestie. Donec auctor eget nibh non facilisis. Morbi nec dolor ut mi fermentum rutrum nec hendrerit ex. Sed volutpat metus a porta efficitur.
-
202233 2533 2533 25
-
202333 2533 2533 25
-
202433 2533 2533 25
-
33 2533 2533 25
-
33 2533 2533 25
- Negatief
- Neutraal
- Positief
- Vlaams gemiddelde
- Referentiegroep
ToonVerberg leeswijzer
In dit diagram krijg je een zicht op de verdeling van de resultaten van je leerlingen. We maakten een onderscheid tussen leerlingen die eerder negatief antwoorden op dit thema, leerlingen die eerder neutraal antwoorden, en leerlingen die positief geantwoord hebben. Zo krijg je een beeld van de verschillen tussen leerlingen.
Leerlingen in de lage groep hebben gemiddeld genomen een negatief antwoord gegeven op de verschillende vragen van dit thema. Ze hebben gemiddeld genomen tussen 'helemaal niet waar' of 'niet waar' geantwoord.
Leerlingen in de midden groep hebben gemiddeld genomen neutraal geantwoord. Hun antwoorden situeren zich tussen 'niet waar' en 'waar'.
Leerlingen in de hoge groep hebben gemiddeld genomen een positief antwoord. Hun antwoorden situeren zich tussen 'waar' en 'helemaal waar'. Wil je de resultaten vergelijken met de resultaten van vorige afnames? Kijk dan naar het percentage leerlingen dat tot de categorie 'hoog' behoort. Dit percentage werd in de voorgaande rapporten als percentage weergegeven.
- Helemaal niet waar
- Niet waar
- Waar
- Helemaal waar
ToonVerberg leeswijzer
Opgelet! Dit percentage werd op een andere manier berekend dat de percentages die je de voorbije afnames kreeg. Je kan deze gegevens niet met elkaar vergelijken. Wil je de gegevens vergelijken, dan kijk je best naar de verdeling of de resultaten op vraagniveau.
Wanneer je het burgerschapskompas de volgende schooljaren ook afneemt, zal je de evolutie van de resultaten zien staan. Dit geeft bijkomende informatie om de evolutie van je leerlingen en je school te kaderen binnen acties die je de afgelopen jaren gedaan hebt. Hiermee willen we je op een ontwikkelingsgerichte manier laten kijken naar je school en de acties, initiatieven die je de afgelopen jaren hebt gerealiseerd.
Per thema werd de gemiddelde score berekend die jullie leerlingen behaalden. Deze score is minimaal 0 en maximaal 100. Deze score werd berekend door aan de antwoordcategorieën een waarde toe te kennen. (Helemaal niet waar: 0, niet waar: 33, waar: 67 en Helemaal waar: 100). Bij negatieve vragen werd de scoring omgedraaid.
Wanneer je het burgerschapskompas meerdere schooljaren na elkaar afneemt, zal je de evolutie van de resultaten zien staan.
Het gemiddelde percentage van je school zie je gesitueerd in een zone. Situeert de waarde van je school zich in deze zone? Dan situeert jullie resultaat zich bij de 50% middelste scholen. Je kan dat interpreteren als geen opvallend resultaat in vergelijking met andere scholen. Situeert de waarde van je school zich buiten deze zone? Dan behoort jullie resultaat tot de 25% scholen met het laagste of de 25% scholen met het hoogste resultaat.
Let op: Bij minder dan 40 leerlingen zijn de berekende gemiddelden gevoelig aan schommelingen. We raden aan om in dat geval vooral naar de gedetailleerde informatie te kijken per vraag.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec eleifend sollicitudin elementum. Donec vehicula facilisis augue, sit amet volutpat nunc molestie sit amet. Donec semper ex nec nulla accumsan molestie. Donec auctor eget nibh non facilisis. Morbi nec dolor ut mi fermentum rutrum nec hendrerit ex. Sed volutpat metus a porta efficitur.