Analyserapport
Welkom
XXXNAMEXXX
afmelden
Burgerschapskompas secundair onderwijs
Analyserapport
Over deze bevraging
Inspirerend burgerschap
Het burgerschapskompas
Overwegingen vooraf
Onze prioriteiten
Leerlingkenmerken
Resultaten
Selecteer referentiegroep
Resultaten 'actie ondernemen'
Resultaten 'onderzoeken'
Resultaten 'verbindend dialogeren'
Resultaten 'reflectie en levensbeschouwing'
Resultaten 'schoolklimaat'
Resultaten in excel
Reflecties
Onze sterktes
Onze groeikansen
Conclusie en acties
Besluit
Inspiratie voor acties
Actieplan
Reflecties
Onze groeikansen
Groeikansen
Hypothesen
We hebben geen gezamenlijke heldere visie op burgerschapsvorming op schoolse
Wat lees je in het pedagogisch project? Hoe willen jullie de school zo organiseren dat ze een oefenplaats kan zijn voor de samenleving?
Is er onenigheid in het team over het belang van burgerschapsvorming op school?
We starten niet in de
eerste graad
met het werken rond burgerschapsvorming.
Is er afstemming tussen de verschillende graden in de school?
We hebben als team onvoldoende aandacht voor doelen uit het
GFL
.
Hoe werken jullie rond het GFL? Welke afspraken zijn er?
Onze leraren zien burgerschapsvorming niet als
deel
van hun
opdracht
.
Werken onze leraren aan burgerschap vanuit een eigen overtuiging, of omdat het onderdeel is van het curriculum?
We benutten onvoldoende de kansen uit onze omgeving of context van de school.
Welke kansen zie je in je omgeving? Welke organisaties, initiatieven uit de buurt zijn er?
Welke ondersteuning krijg je van ouders? Hoe probeer je ouderbetrokkenheid te verhogen?
We hebben onze acties en initiatieven onvoldoende
consequent
ingezet op een specifieke
prioriteit
.
Zie je mogelijkheden voor nieuwe projecten?
Als je terugkijkt naar voorbije prioriteiten, wat leer je voor de toekomst?
Voeg een eigen hypothese toe.
Hypothese toevoegen
Geef onderstaand je nieuwe, eigen hypothese in.
Hypothese
Toevoegen
© Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Algemene voorwaarden