9.
Drager 8: Responsief vermogen

Responsief vermogen verwijst naar de mate waarin bestuursleden openstaan voor en in staat zijn een antwoord te formuleren op externe vragen en verwachtingen.

In dit schoolbestuur *
Ondertitel van de lickert-block
  • Helemaal oneens
    Eerder eens
    Noch oneens/noch eens
    Eerder eens
    Helemaal eens
  • … gaat men actief op zoek naar de mening van externe partners.
  • … zijn de contacten met externe partners zo ingericht dat de bestuursleden deze als ondersteunend ervaren.
  • … staat men open voor impulsen van externe partners.
  • … is er een breed netwerk met stakeholders uit socio-economische en culturele milieus.
  • … speelt men in op evoluties in de samenleving.
  • … toetst men eigen overtuigingen aan die van externen.
  • … speelt men in op actuele ontwikkelingen.
Wens tot verandering *
Ondertitel van de lickert-block
  • Geen wens
    Matige wens
    Sterke wens
  • In welke mate wenst u in de toekomst verandering op het vlak van responsief vermogen?

Wenst u een antwoord te verduidelijken of een bijkomende reactie te geven?  Uw antwoord zal letterlijk opgenomen worden in het rapport. Deze vraag is niet verplicht om in te vullen. 

animate__pulse

Sterk schoolbestuur 2.0 Module 1: Beleidsvoerend vermogen voor bestuurders Beleidsvoerend vermogen binnen het schoolbestuur