5.
Drager 4: Gedeeld leiderschap

Gedeeld leiderschap verwijst naar de participatie van bestuursleden in de besluitvorming in het schoolbestuur.

In dit schoolbestuur *
Ondertitel van de lickert-block
  • Helemaal oneens
    Eerder oneens
    Noch oneens/noch eens
    Eerder eens
    Helemaal eens
  • … hebben de bestuursleden voldoende mogelijkheden om zich te engageren in besluitvormingsprocessen.
  • … stimuleert men de bestuursleden om actief aan besluitvormingsprocessen deel te nemen.
  • … betrekt men alle belanghebbenden bij het nemen van beslissingen.
  • … wendt men bij het nemen van beslissingen de in het schoolbestuur aanwezige expertise aan.
  • … worden bestuursleden gestimuleerd tot het nemen van beleidsinitiatieven.
  • … overlegt men met elkaar bij het nemen van belangrijke beslissingen.
  • … houdt men bij beslissingen rekening met de mate waarin andere bestuursleden de beslissing ondersteunen.
Wens tot verandering *
Ondertitel van de lickert-block
  • Geen wens
    Matige wens
    Sterke wens
  • In welke mate wenst u in de toekomst verandering op het vlak van gedeeld leiderschap?

Wenst u een antwoord te verduidelijken of een bijkomende reactie te geven?  Uw antwoord zal letterlijk opgenomen worden in het rapport. Deze vraag is niet verplicht om in te vullen. 

animate__pulse

Sterk schoolbestuur 2.0 Module 1: Beleidsvoerend vermogen voor bestuurders Beleidsvoerend vermogen binnen het schoolbestuur