8.
Drager 7: Innovatief vermogen

Innovatief vermogen richt de aandacht op de mate waarin bestuursleden openstaan voor en omgaan met vernieuwingen, en erin slagen om vernieuwingen op een succesvolle manier te implementeren.

In dit schoolbestuur *
Ondertitel van de lickert-block
  • Helemaal oneens
    Eerder oneens
    Noch oneens/noch eens
    Eerder eens
    Helemaal eens
  • … neemt men een positieve houding aan ten aanzien van vernieuwingen.
  • … probeert men nieuwe werkwijzen en benaderingen uit.
  • … weet men bij vernieuwingen passend om te gaan met weerstanden bij de bestuursleden.
  • … is er een verspreiding van nieuwe inzichten die bestuursleden elders opdoen.
  • … probeert men initiatieven tot vernieuwingen ook vanuit de bestuursleden te laten groeien.
  • … onderzoekt men of vernieuwingen aansluiten bij de visie van waaruit het schoolbestuur werkt.
  • … besteedt men tijdens overlegmomenten voldoende aandacht aan innovatie.
Wens tot verandering *
Ondertitel van de lickert-block
  • Geen wens
    Matige wens
    Sterke wens
  • In welke mate wenst u in de toekomst verandering op het vlak van innovatief vermogen?

Wenst u een antwoord te verduidelijken of een bijkomende reactie te geven?  Uw antwoord zal letterlijk opgenomen worden in het rapport. Deze vraag is niet verplicht om in te vullen.

animate__pulse

Sterk schoolbestuur 2.0 Module 1: Beleidsvoerend vermogen voor bestuurders Beleidsvoerend vermogen binnen het schoolbestuur