- Over het instrument
- Overwegingen vooraf
- Kenmerken van de respondenten
- Resultaten: beleidsvoerend vermogen binnen het sb
- Resultaten: beleidsvoerend vermogen in relatie sb en schoolleiders
- Resultaten: beleidsvoerend vermogen in relatie sb en de codi van de sg
- Resultaten: beleidsdomeinen (voor bestuurders en eventueel schoolleiders)
- Reflecties (beleidsvoerend vermogen binnen het schoolbestuur)
- Conclusie en acties
Kenmerken van de respondenten
-
15'
-
Bestuur
Deze vragen peilen naar de samenstelling van het schoolbestuur om een beter inzicht te krijgen in de diversiteit en het evenwicht binnen het bestuursorgaan. Een evenwichtige vertegenwoordiging op vlak van geslacht, leeftijd, competenties en maatschappelijke achtergrond draagt bij aan een inclusieve en doeltreffende besluitvorming. Door deze aspecten in kaart te brengen, kan het schoolbestuur reflecteren op zijn samenstelling en waar nodig stappen zetten naar een meer representatieve en complementaire groep bestuursleden.
© Katholiek Onderwijs Vlaanderen