Overwegingen vooraf
Voorspellingen

Voorspel op basis van hoe jullie op school werken, vanuit jullie buikgevoel en ervaringen over de hele schoolloopbaan, hoe de leerlingen de toets gedaan hebben. 

hoofdONDERZOEKSVRAAG 1

In welke mate beschikken de leerlingen over historisch besef en kunnen ze tijd inschatten, plannen en ordenen?

Hoe voorspellen we het gedaan te hebben voor ...?

  • De leerlingen kunnen tijdsbegrippen en verschillende soorten kalenders functioneel gebruiken.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec eleifend sollicitudin elementum. Donec vehicula facilisis augue, sit amet volutpat nunc molestie sit amet. Donec semper ex nec nulla accumsan molestie. Donec auctor eget nibh non facilisis. Morbi nec dolor ut mi fermentum rutrum nec hendrerit ex. Sed volutpat metus a porta efficitur.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec eleifend sollicitudin elementum. Donec vehicula facilisis augue, sit amet volutpat nunc molestie sit amet. Donec semper ex nec nulla accumsan molestie. Donec auctor eget nibh non facilisis. Morbi nec dolor ut mi fermentum rutrum nec hendrerit ex. Sed volutpat metus a porta efficitur.

  • De leerlingen kunnen gebeurtenissen uit het eigen leven en uit de geschiedenis in de tijd situeren.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec eleifend sollicitudin elementum. Donec vehicula facilisis augue, sit amet volutpat nunc molestie sit amet. Donec semper ex nec nulla accumsan molestie. Donec auctor eget nibh non facilisis. Morbi nec dolor ut mi fermentum rutrum nec hendrerit ex. Sed volutpat metus a porta efficitur.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec eleifend sollicitudin elementum. Donec vehicula facilisis augue, sit amet volutpat nunc molestie sit amet. Donec semper ex nec nulla accumsan molestie. Donec auctor eget nibh non facilisis. Morbi nec dolor ut mi fermentum rutrum nec hendrerit ex. Sed volutpat metus a porta efficitur.

  • De leerlingen kunnen vaststellen en uitdrukken hoe de werkelijkheid verandert en hoe de kennis erover evolueert in de tijd.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec eleifend sollicitudin elementum. Donec vehicula facilisis augue, sit amet volutpat nunc molestie sit amet. Donec semper ex nec nulla accumsan molestie. Donec auctor eget nibh non facilisis. Morbi nec dolor ut mi fermentum rutrum nec hendrerit ex. Sed volutpat metus a porta efficitur.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec eleifend sollicitudin elementum. Donec vehicula facilisis augue, sit amet volutpat nunc molestie sit amet. Donec semper ex nec nulla accumsan molestie. Donec auctor eget nibh non facilisis. Morbi nec dolor ut mi fermentum rutrum nec hendrerit ex. Sed volutpat metus a porta efficitur.

  • De leerlingen zijn er zich van bewust dat er een verschil is tussen wat historisch is gebeurd en meningen over wat er is gebeurd.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec eleifend sollicitudin elementum. Donec vehicula facilisis augue, sit amet volutpat nunc molestie sit amet. Donec semper ex nec nulla accumsan molestie. Donec auctor eget nibh non facilisis. Morbi nec dolor ut mi fermentum rutrum nec hendrerit ex. Sed volutpat metus a porta efficitur.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec eleifend sollicitudin elementum. Donec vehicula facilisis augue, sit amet volutpat nunc molestie sit amet. Donec semper ex nec nulla accumsan molestie. Donec auctor eget nibh non facilisis. Morbi nec dolor ut mi fermentum rutrum nec hendrerit ex. Sed volutpat metus a porta efficitur.