2.
Nieuws en actualiteit

Je hoort in de media en het nieuws over belangrijke wereldgebeurtenissen: oorlogen, natuurrampen, armoede, klimaatveranderingen, nieuwe uitvindingen... In welke mate ga je op school met wereldgebeurtenissen aan de slag?

Praten jullie over beïnvloeding en nepnieuws? *
Ondertitel van de lickert-block
  • Helemaal niet waar
    Niet waar
    Waar
    Helemaal waar
  • We bespreken dat niet alles op het internet waar is.
  • We bespreken hoe reclame ons gedrag beïnvloedt.
  • We bespreken hoe we nepnieuws kunnen herkennen.
Als het gaat over een belangrijke gebeurtenis in de wereld, komen verschillende meningen aan bod? *
Ondertitel van de lickert-block
  • Helemaal niet waar
    Niet waar
    Waar
    Helemaal waar
  • Mijn leraren vertellen dat er verschillende meningen en overtuigingen zijn.
  • Als we praten over actualiteit, kan ik mijn mening zeggen.
  • Als ik het ergens niet mee eens ben, mag ik dat zeggen.
Als het gaat over een probleem in de wereld, onderzoeken jullie dit? *
Ondertitel van de lickert-block
  • Helemaal niet waar
    Niet waar
    Waar
    Helemaal waar
  • We onderzoeken en bespreken oorzaken van een probleem in de wereld.
  • We gebruiken meerdere informatiebronnen (bv. atlas, nieuws)
  • We onderzoeken en bespreken verschillende mogelijke oplossingen.
animate__pulse

Burgerschapskompas secundair onderwijs Vragen over activiteiten op school en in de klas