Overwegingen vooraf
Voorinschatting van de resultaten

Jullie vulden individueel de vragenlijst rond de dragers van beleidsvoerend vermogen in. Tijdens dit overleg bespreken we onze verwachtingen. Duid aan of jullie de drager als een sterkte, in orde of als groeikans zien.

Doeltreffende communicatie

Doeltreffende communicatie richt de aandacht op formele en informele communicatie-initiatieven van bestuursleden om tegemoet te komen aan informatiebehoeftes en aan wensen tot wederzijdse afstemming.


  • Titel

Ondersteunende relaties

Ondersteunende relaties verwijzen naar de mate waarin de professionele en persoonlijke relaties tussen bestuursleden als ondersteunend ervaren worden.


  • Titel

Gezamenlijke doelgerichtheid

Gezamenlijke doelgerichtheid omvat het werken vanuit een richtinggevende visie, missie en kernwaarden die door bestuursleden gedragen wordt.


  • Titel

Gedeeld leiderschap 

Gedeeld leiderschap verwijst naar de participatie van bestuursleden in de besluitvorming in het schoolbestuur.



  • Titel

Geïntegreerd beleid 

Geïntegreerd beleid focust zich op de onderliggende afstemming van de verschillende beleidsdomeinen binnen het ruimere beleid dat wordt gevoerd door bestuursleden.


  • Titel

Reflectief vermogen

Reflectief vermogen omvat de mate waarin het schoolbestuur initiatieven neemt om in het eigen functioneren sterke en zwakke punten te identificeren.


  • Titel

Innovatief vermogen 

Innovatief vermogen richt de aandacht op de mate waarin bestuursleden openstaan voor en omgaan met vernieuwingen, en erin slagen om vernieuwingen op een succesvolle manier te implementeren.


  • Titel

Responsief vermogen

Responsief vermogen verwijst naar de mate waarin bestuursleden openstaan voor en in staat zijn een antwoord te formuleren op externe vragen en verwachtingen.


  • Titel