Jullie vulden individueel de vragenlijst rond de dragers van beleidsvoerend vermogen in. Tijdens dit overleg bespreken we onze verwachtingen. Duid aan of jullie de drager als een sterkte, in orde of als groeikans zien.
Doeltreffende communicatie
Doeltreffende communicatie richt de aandacht op formele en informele communicatie-initiatieven van bestuursleden om tegemoet te komen aan informatiebehoeftes en aan wensen tot wederzijdse afstemming.
-
Titel
Ondersteunende relaties
Ondersteunende relaties verwijzen naar de mate waarin de professionele en persoonlijke relaties tussen bestuursleden als ondersteunend ervaren worden.
-
Titel
Gezamenlijke doelgerichtheid
Gezamenlijke doelgerichtheid omvat het werken vanuit een richtinggevende visie, missie en kernwaarden die door bestuursleden gedragen wordt.
-
Titel
Gedeeld leiderschap
Gedeeld leiderschap verwijst naar de participatie van bestuursleden in de besluitvorming in het schoolbestuur.
-
Titel
Geïntegreerd beleid
Geïntegreerd beleid focust zich op de onderliggende afstemming van de verschillende beleidsdomeinen binnen het ruimere beleid dat wordt gevoerd door bestuursleden.
-
Titel
Reflectief vermogen
Reflectief vermogen omvat de mate waarin het schoolbestuur initiatieven neemt om in het eigen functioneren sterke en zwakke punten te identificeren.
-
Titel
Innovatief vermogen
Innovatief vermogen richt de aandacht op de mate waarin bestuursleden openstaan voor en omgaan met vernieuwingen, en erin slagen om vernieuwingen op een succesvolle manier te implementeren.
-
Titel
Responsief vermogen
Responsief vermogen verwijst naar de mate waarin bestuursleden openstaan voor en in staat zijn een antwoord te formuleren op externe vragen en verwachtingen.
-
Titel