DEELONDERZOEKSVRAAG 1
| behalen 80% of meer | |||
|---|---|---|---|
| behalen tussen 50% en 80% | |||
| behalen minder dan 50% | 
100%
90%
80%
70%
60%
50%
40%
30%
20%
10%
0%
- Eigen school
 - Referentiegroep
 - Vlaanderen
 
- 
                                Voorspelling
 
- 
                                Na analyse
 
De leerlingen hebben een verzorgde uitspraak.
| behalen 80% of meer | |||
|---|---|---|---|
| behalen tussen 50% en 80% | |||
| behalen minder dan 50% | 
100%
90%
80%
70%
60%
50%
40%
30%
20%
10%
0%
- Eigen school
 - Referentiegroep
 - Vlaanderen
 
Toelichting
In welke mate lezen de leerlingen het Franse gedicht voor zonder fouten tegen de uitspraak?
Hulpvragen voor analyse
- Herkennen we deze resultaten?
 - Komen de resultaten overeen met andere evaluaties, observaties ...?
 - In welke mate had de afnamecontext invloed op de resultaten?
 
Meenemers
Sterkte of groeikans?
- 
                                                      Voorspelling
 
- 
                                                      Na deze analyse?
 
| behalen 80% of meer | |||
|---|---|---|---|
| behalen tussen 50% en 80% | |||
| behalen minder dan 50% | 
100%
90%
80%
70%
60%
50%
40%
30%
20%
10%
0%
- Eigen school
 - Referentiegroep
 - Vlaanderen
 
- 
                                Voorspelling
 
- 
                                Na analyse
 
De leerlingen lezen vlot.
| behalen 80% of meer | |||
|---|---|---|---|
| behalen tussen 50% en 80% | |||
| behalen minder dan 50% | 
100%
90%
80%
70%
60%
50%
40%
30%
20%
10%
0%
- Eigen school
 - Referentiegroep
 - Vlaanderen
 
Toelichting
In welke mate lezen de leerlingen het Franse gedicht verstaanbaar voor?
Hulpvragen voor analyse
- Herkennen we deze resultaten?
 - Komen de resultaten overeen met andere evaluaties, observaties ...?
 - In welke mate had de afnamecontext invloed op de resultaten?
 
Meenemers
Sterkte of groeikans?
- 
                                                      Dit was de voorspelling
 
- 
                                                      Na deze analyse?
 
DEELONDERZOEKSVRAAG 2
| behalen 80% of meer | |||
|---|---|---|---|
| behalen tussen 50% en 80% | |||
| behalen minder dan 50% | 
100%
90%
80%
70%
60%
50%
40%
30%
20%
10%
0%
- Eigen school
 - Referentiegroep
 - Vlaanderen
 
- 
                                Voorspelling
 
- 
                                Na analyse
 
De boodschap komt over voor een Franstalige.
| behalen 80% of meer | |||
|---|---|---|---|
| behalen tussen 50% en 80% | |||
| behalen minder dan 50% | 
100%
90%
80%
70%
60%
50%
40%
30%
20%
10%
0%
- Eigen school
 - Referentiegroep
 - Vlaanderen
 
Toelichting
In welke mate beschrijven de leerlingen de verschillen in het Frans zodat een Franstalige deze begrijpt?
Hulpvragen voor analyse
- Herkennen we deze resultaten?
 - Komen de resultaten overeen met andere evaluaties, observaties ...?
 - In welke mate had de afnamecontext invloed op de resultaten?
 
Meenemers
Sterkte of groeikans?
- 
                                                      Dit was de voorspelling
 
- 
                                                      Na deze analyse?
 
| behalen 80% of meer | |||
|---|---|---|---|
| behalen tussen 50% en 80% | |||
| behalen minder dan 50% | 
100%
90%
80%
70%
60%
50%
40%
30%
20%
10%
0%
- Eigen school
 - Referentiegroep
 - Vlaanderen
 
- 
                                Voorspelling
 
- 
                                Na analyse
 
De leerlingen gebruiken de juiste zelfstandige naamwoorden.
| behalen 80% of meer | |||
|---|---|---|---|
| behalen tussen 50% en 80% | |||
| behalen minder dan 50% | 
100%
90%
80%
70%
60%
50%
40%
30%
20%
10%
0%
- Eigen school
 - Referentiegroep
 - Vlaanderen
 
Toelichting
In welke mate kennen de leerlingen de zelfstandige naamwoorden?
Hulpvragen voor analyse
- Herkennen we deze resultaten?
 - Komen de resultaten overeen met andere evaluaties, observaties ...?
 - In welke mate had de afnamecontext invloed op de resultaten?
 
Meenemers
Sterkte of groeikans?
- 
                                                      Dit was de voorspelling
 
- 
                                                      Na deze analyse?
 
| behalen 80% of meer | |||
|---|---|---|---|
| behalen tussen 50% en 80% | |||
| behalen minder dan 50% | 
100%
90%
80%
70%
60%
50%
40%
30%
20%
10%
0%
- Eigen school
 - Referentiegroep
 - Vlaanderen
 
- 
                                Voorspelling
 
- 
                                Na analyse
 
De leerlingen gebruiken de correcte lidwoorden bij de zelfstandige naamwoorden.
| behalen 80% of meer | |||
|---|---|---|---|
| behalen tussen 50% en 80% | |||
| behalen minder dan 50% | 
100%
90%
80%
70%
60%
50%
40%
30%
20%
10%
0%
- Eigen school
 - Referentiegroep
 - Vlaanderen
 
                    Toelichting
                
In welke mate gebruiken de leerlingen de juiste lidwoorden?
                    Hulpvragen voor analyse 
- Herkennen we deze resultaten?
 - Komen de resultaten overeen met andere evaluaties, observaties ...?
 - In welke mate had de afnamecontext invloed op de resultaten?
 
                    Meenemers
                
                    Sterkte of groeikans? 
- 
                                                      Dit was de voorspelling
 
- 
                                                      Na deze analyse?
 
| behalen 80% of meer | |||
|---|---|---|---|
| behalen tussen 50% en 80% | |||
| behalen minder dan 50% | 
100%
90%
80%
70%
60%
50%
40%
30%
20%
10%
0%
- Eigen school
 - Referentiegroep
 - Vlaanderen
 
- 
                                Voorspelling
 
- 
                                Na analyse
 
De leerlingen gebruiken juiste negatie, voorzetsels en kleuren.
| behalen 80% of meer | |||
|---|---|---|---|
| behalen tussen 50% en 80% | |||
| behalen minder dan 50% | 
100%
90%
80%
70%
60%
50%
40%
30%
20%
10%
0%
- Eigen school
 - Referentiegroep
 - Vlaanderen
 
Toelichting
In welke mate gebruiken de leerlingen de correcte negatie en voorzetsels en kennen ze de kleuren?
Hulpvragen voor analyse
- Herkennen we deze resultaten?
 - Komen de resultaten overeen met andere evaluaties, observaties …?
 - In welke mate had de afnamecontext invloed op de resultaten? 
 
Meenemers
Sterkte of groeikans?
- 
                                                      Dit was de voorspelling
 
- 
                                                      Na deze analyse?
 
| behalen 80% of meer | |||
|---|---|---|---|
| behalen tussen 50% en 80% | |||
| behalen minder dan 50% | 
100%
90%
80%
70%
60%
50%
40%
30%
20%
10%
0%
- Eigen school
 - Referentiegroep
 - Vlaanderen
 
- 
                                Voorspelling
 
- 
                                Na analyse
 
De leerlingen gebruiken juiste zinsstructuren.
| behalen 80% of meer | |||
|---|---|---|---|
| behalen tussen 50% en 80% | |||
| behalen minder dan 50% | 
100%
90%
80%
70%
60%
50%
40%
30%
20%
10%
0%
- Eigen school
 - Referentiegroep
 - Vlaanderen
 
Toelichting
In welke mate formuleren de leerlingen het verschil in een eenvoudige correcte zin of structuur?
Hulpvragen voor analyse
- Herkennen we deze resultaten?
 - Komen de resultaten overeen met andere evaluaties, observaties …?
 - In welke mate had de afnamecontext invloed op de resultaten?
 
Meenemers
Sterkte of groeikans?
- 
                                                      Dit was de voorspelling
 
- 
                                                      Na deze analyse?